Spöa Slovakien!

Vinnare ska vinna.

När jag var liten, 13-14 kanske, gillade jag att spela tennis. En sommar hade jag ingen att spela med.

Min pappa gillar att jobba i trädgården och är inte särskilt intresserad av bollsporter, åtminstone inte tennis. Antalet gånger han har spelat tennis är mycket få. Men en dag denna sommar lyckades jag - med tjat - få upp honom på en cykel med ett tennisracket fastklämd på pakethållaren, bollar i fickan för att hoja bort till en tennisbana i närheten. Solen brände på mot den svarta asfalten. Vi började spela. Jag var bättre, och de två första gemen gick löjligt snabbt. Då började jag plötsligt känna lite sympati för pappa som bara missade, och började själv missa lite med flit. Tänkte bara släppa upp honom lite, så det skulle bli match. Han fick vinna några bollar som blev ett gem, som blev två. Han vann med 6-2.

Något hände. Jag började förlora med flit. Kunde sedan inte längre vinna. Fast jag var så uppenbart mycket bättre.

Känslan när det stod klart att Vitryssland hade slagit ut Sverige är mycket lätt att framkalla. Schweiz är bättre än vitryssland. De slog Kanade i gruppspelet.

Och tänk känslan att stå och jubla åt guldet med vetskapen om att vi inte la oss utan spöade Kanade i kvarten, jämfört med motsatsen.

Kära Bengt-Åke Gustavsson. Se till att tvåla till Slovakien så det sjunger om det, oavsett vad de väljer att göra. Vinnare ska vinna. Ska vi vinna turneringen måste vi ändå slå Kanada eller Kanadas övermän.

Kommentarer:
Postat av: Mickey J Barczyk

sverige spelade idag som om de vore konståkare på en friluftsdag. skräp.
jag är ledsen för att vi förlorade.

Postat av: David

Ja, det är bedrövligt. Efter en sådan såsig match tappar man intresset för vad som händer med laget framöver.

Inte för att det var någon läggmatch, men det var mycket få i laget som ansträngde sig för att vinna.

2006-02-22 @ 08:08:45
Postat av: Anonym

Tycker du är en stjärna på tennis
liksom mycket annat...

2007-03-05 @ 07:55:47

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits