Fredag, Laleh och Graham Greene

Som sagt. Fredag. Börjar öppna ögonen. Dags för återhämtning.

Laleh: I know we could live tomorrow! Om du skulle känna att du skulle typ, tänka dig, att, gifta dig med mig, eller nåt, så slå en signal.

Läste min andra roman av Graham Greene i veckan – ”Doktor Fischer, Genéve eller Bombpartyt”. Den handlar om en snubbe som träffar en kvinna som har ett rikt psycho till pappa, vars galenskaper vi får betrakta genom huvudpersonens (snubbens) ögon.

Det jag har läst hittills av honom är väl inget som får mig på fall direkt, men han är en grym berättare. Allt i texten är direkt kopplat till berättelsen han berättar. Genomtänkt och medvetet. Eller som min kompis Daniel marknadsförde honom för mig: ”Han är en jävligt bra stilist.” Och det kan ju faktiskt räcka för att få behållning av en författare.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits