p3 lab

Ni lyssnade väl i lördags, på p3 lab, mellan 20 och 21. Då spelades Tones of home. Om ni mot alla rimlig förmodan missade detta, kan ni lyssna här.

Lön för möda:
lön för möda


Blåval - nej.

Så har man tagit sitt samhälleliga ansvar.

Det finns ett parti som jag, i högre grad än andra, har en på långsikt genomtänkt tanke om hur vi ska omvandla eneregi.

Det partiet fick min röst.

Med det får man ta det onda med det goda.

Nu är det sannerligen spurt.

Tog bilden på väg hem från jobbet, i en korsning i Kalmar.

Desperat, eller smart? Mig påminner det om Claes Månsson när han i Yrrol står i korsning med ett plakat: "Samlag 300 kr"

Valspurt



I morse stängde jag stolt och energimedvetet av den lilla lilla röda standby-lampan på tv-n. Tyvärr, upptäckte jag när jag kom hem, hade jag glömt stänga av kaffebryggaren.

Har idag dessutom blivit uppriktigt förbannad på en Avokado.

En förmiddag hemma från jobbet.

Överskriften till nästa kapitel i boken jag läser:

Decentrerad autonomi
Den moderna subjektkritikens
moralfilosofiska konsekvenser

Pust.

el...

Kommer hem sent efter ett dygn i stockholm. Slänger packningen i ett hörn, snabborstar tänderna, stänger av datorn, och går och lägger mig.

Om man inte lyckas få någon som kan ta hand om datorn när man är borta, bara mata den lite med el någon gång, ja, då har man ju inget val.

Elsparande

Jag har försökt nå min hyresvärd under dagen. Behöver hjälp med att dra ned effekten på min varmvattenberedare - vattnet är i det närmaste kokhett. Onödigt!!

Därför var det mindre smart att börja spola upp diskvatten - så varmt det bara gick - och sedan gå till datorn... Tömde hela beredaren.

Inte heller var det någe vidare tillfreddställande ur energispararsynpunkt att - vilket hände förra vecka - ligga i soffan framför 21-nyheterna och höra ett knäppande. Jag tittade upp och såg strykjärnet som jag strök skjortan med innan jag skulle gå till jobbet. Dryga tolv timmar tidigare.

Inför valet

Vad jag undrar:

Vem av partiledarna skriver de vackraste kärleksdikterna?

Från och med i morgon: Tjänstledig på halvtid. Att längta till en måndag är en ovanlig känsla.

Sten på Stensö i kvällsljus:

Stensö


hits