Ny spelning

I bakgrunden: idol.
I förgrunden: Sånt som "hoppas Gais kvitterar mot Göteborg", "nej, inte gå in på facebook igen" och lite om "är lönen något man förtjänar eller bara tjänar". (Tänkte väl då mest på Göran Persson arvode jämfört med mitt arvode. Det är ju lätt att legitimera en lön bara genom det faktum att han HAR den lönen. Göran tjänar det han tjänar, för att han tjänar det. Samma med mig. Men förtjänar jag mina en bit över tjugotusen? Jämfört med vad? Göran?)

Och ja, sånt där.

Ska på försäljningsjippot legitimerat av något så fint som LITTERATUR - bokmässan i Göteborg - i helgen. Ett måste för en wannabee.

2 november bokat. Tones of home spelar då på Söderport i Kalmar. Förhoppningsvis några nya låtar klara tills dess.

Idol och Martin B

Så var det det där med idol igen. Man sitter där och utbrister sånt som "vilket skitprogram", "de där själgoda uppblåsta töntarna som tycker saker ska knäcka och folka leverera tror de gör världen en tjänst men de stöper bara folk i samma form fast han den där med mustaschen  sjunger ju GRYMT bra" och så har en timma gått helt plötsligt och man inser att måste få se vilka som klarar sig och vilka som åker ut nu när de ska solosjunga.

20.00 i morgon.



Jag minns att jag fick samma känsla som när jag läste "Den allvarsamma leken" som när jag nu har läst "Martin Bircks ungdom". Den att det här skulle ju kunna handla om mig. Trots att den är skriven vid förra sekelskiftet. Det är samma ensamheter, samma längtan, samma sökande efter en plats och samma åtrå och samma en massa saker som det är att vara människa vara sig det är 2007 eller 1901.


Gemenskap, sammanhang och beroenden

På tal om facebook och beroenden

Smakprov

Ok, här är ett smakprov. Det är den inledande dikten till den där diktsamlingen ni vet som jag skrivit.


Det finns en historia att följa in till ögonblicket

då VI glömde Insikten

om beroendets

ömsesidighet.


Ursprunget.

Då allt var

ETT.


Ögonblicket innan delningen.


Om hur det måste finnas ett svar.

Hur det måste finnas en fråga.

Det måste finnas en gräns.

måste finnas två.

FINNAS


skal som kan öppnas.


Form och förstärkare

40 kg. 45*70*65 cm. 500 W. Det kommer att mullra i hårtåtarna (på dom som har några) när jag testar min nya basstärkare på repet på onsdag.



På tal om
form: Nog är väl formen viktigt.  Säg till en reklammakare att fomren inte är viktig.. Vissa menar att modernismens vägran att använda bundna former dödade intresset för poesin. Vad vet jag.

Lyriken adopterades av rockmusiken.

Ingen form inget budskap. Inget innehåll inget budskap. Men mycket litet innehåll kan ändå ha ett budskap i en snygg förpackning.

Jag svamlar.

Noterade att min egen form inte är nå´vidare när jag va på friskis och svettis ikväll.



Amusement, låten, är färdig. Den kommer nog snart på myspace. Det ska trixas lite med itunes eller vad det heter, där man kan ladda ned den mot lite lite pengar. Och omslaget ska bli klart. Men snart. Jag säger till. Jag lovar :)

Amusement

En gissning är att Amusement, låten vi spelade in för sådär, eh, ett tag sen, kommer att ligga på myspace i morgon kväll. Världen väntar med spänning!



Undrar när den första specailkliniken för avgiftning av facebook-beroende individer inrättas?

Jag försöker hålla mitt bruk i schack.

Centern i Kalmar

Lördag kväll. Överdoserar oleum basileum och är inne på dagens tredje paket Lambi näsdukar. En videofilm någon?

Maud Olofsson och hennes centerkollegor i riksdagen stod och dansade på en scen på Stortorgen i Kalmar idag. Dansen var tydligen en del av en visning av "ekologiska" kläder. När hon sedan talade stod det klart att hon är en mycket bättre retoriker än dansare, om nu någon hade tvivlat på det. Överallt på torget minglade det centerpartister som enligt deras pins var klimatneutrala och fyllde i rask takt svarta sopsäckar med engångstallrikar, engångsbestick och engångsmuggar.

Det går alltid hitta nyanser av hyckleri.

Annars en fin och höstsval dag. Folk börjar prata "jag gillar hösten" och "hittade bra med svamp häromdagen" och är det inte dags att vrida om klockan snart" och "det ligger snö i norrland tydligen" och "man får väl ta upp morötterna ur landet nu kanske".

hits