into the wild

Börjar ladda inför 7 mars. Har köpt min första itunes-skiva, 90 kronor för Eddie Vedders soundtrack till Sean Penns "into the wild". En historia om toppstudenten med en given utstakad karriär som istället väljer att hoppa av den förutspådda banan och istället beger sig into the wild. Sympatisk grej. Hur som helst, med det soundtracket av den låtskrivare och den regissören med det temat så måste till och med jag bege mig till biografen. 7 mars är sverigepremiären.



nån som vill köpa en
bil?


07, jul och blogg

Vacklar om jag ska hålla på den här blogggrejen. kluven. Blir det inte lite freakshow?

Själv läser jag inte en enda blogg. Jag är inte intresserad av andras personliga dravel. Jag är bara intresserad av mitt eget personliga dravel. Och det kan jag ju lika gärna kladda med i ett vanligt gammalt block.

Äntligen lite hög luft och blå himmel och skuggor och bländande ljus. Tagit semester. Är igenom tunneln. Igenom jobbhösten och alla spelningar, igenom besluten som ska tas. Vi har gått till Sverigefinal i Bodog battle. Hoppas det kan komma en jävla massa folk den tredje. Röstning och antal sålda biljetter kommer att spela roll. Men konkurrensen... det blir svårt. Men kul. Jag har sålt en artikel. Och jag har jobbat på med vattenskyddsområden, krisberedskap och alla möjliga grejer i vatten som diken, kylvatten till kärnkraftverk och små bryggor. Balimötet gick hyfsat, KFF kom tvåa, H5N1 (viruset) är tillbaks och H5N1 (fotbollslaget) vann utesäsongen, Cubase är installerat, en diktsamling är skriven och jag går nu mot nya frågetecken.

Well. Hoppas julen blir fylld av sånt som ni tycker att jular ska fyllas av. Själv har jag julpyntat med mitt enda julpynt, en glastomte från kosta boda, som vaktar lägenheten när jag åker till Dullingsmålen (familjestället på småländska höglandet). Det blir mycket eldande, mycket promenderade och bokläsande och släktträngsel och lekande med Emma som snart är två.

spelning, kåren, ons kväll.

Gick direkt från en konferens om revidering av miljömålsformuleringar till soundchecken inför kvällens spelning. Från vattenmiljöbyråkrat till nån slags rockbassist. Gillar kontrasten.

Swedisch for beginners (som damp ned från göteborg vid halv sju och åker tillbaks inatt för en gratisspelning - är det spelglädje så säg) är alltid sevärda och Tobias Alba ska gästa med en egen låt och sedan forever young (!!) tillsammans med oss.

Lite nervös är jag. Men mest ska det bli kul.

Dags att dra.

hits