det där med journalister

- Vi har spelat skiten ur allt motstånd, konstaterar David Liderfelt glatt.

Detta skrev 
östran igår (halvvägs ned..). Var visserligen lite mosig i huvudet, men jag inget minne av att jag sagt detta. Att jag ens sagt något dylikt. Och jag minns inte att jag var särskilt glad heller för den delen.. Men det passade väl in nån slags historia.

Kanske var det den stöddigheten som förväntades. Kanske gav jag intryck att tycka att vi spelat skiten ur allt motstånd. Kanske tyckte han bara lite illa om mig, och med makten som en journalists penna har gjorde mig lite subtilt osympatisk. Grinade han inte lite illa när jag berättade att jag var länsstyrelsebyråkrat?



Mullret från stormen tilltar och snart kommer blötsnön. Tagit fram kängor och långkallingar inför en fältdag med skogsstyrelsen i morgon. Grönklädda tjänstemän i kepsar, (jag gissar nog inte vilt om jag gissar att antalet kvinnor på denna exkursion är noll), ska diskutera rensning av diken. Det är nog svårt att inse om man inte är inne i det där med diken, men det är ett ganska hett ämne. Kan bli intressant på något sätt. Som det alltid blir är när människor vill dra åt sina egna håll.

Walkabout, nu med keyboard

Walkabout, ni minns, som vi spelade in för ett och ett halvt år sen i Pama. Nu har Peter Lilja lagt keyboard och Mankan mastrat om. Det blev bra. Lyssna.



Ikväll genrepade vi inför söndagen och det gick väl okej. Alla har sina sätt att ladda upp. Men det märkes på alla att det inte var ett vanligt rep. Det märktes på Selle, han var mer fokuserad, och det märktes på Oskars för han spelade mer allan och det märktes på mig för jag satt inte på en stol med avlägsen zombieaktig byråkratmin. Det verkar som vi fyller 3 minibussar till Stockholm. Grymt. Hur tackar man för sånt?

Camino och storm

Kolla gärna in tidskriften Camino. Tecknade en prenumeration här om veckan och igår kom första numret. Riktigt bra. Konsumtion mot en hållbar väg. En strävan bland miljöfrågornas djungel med en framtidsoptimism.



Fredag kväll. Det var inget vidare klass på på spåret ikväll. 17-14 till vilka det nu va och enkla frågor. (Det vet jag eftersom jag själv kunde några av dom.) Och i morgon är det lördag. Det har kommit en storm mellan mig och den där sovmorgonen. 7.30 i morgon ska beredskapsorganisationen samlas och kanske får jag gå hem igen efter lägesgenomgången. Kanske inte.

Så, godnight.

Idrottsgalan

Reportern, i kvällens rapportsändning, till Skandiapampen Lars Erik Pettersson:
Hur känns det?
Pampens svar: Man får ta rättegång för rättegång.
Idrottsgalan har precis börjat.

Promenad

Jag var på väg ut på piren vid slottet. Hon satt i sanden, hon fotograferade. Jag frågade om det är okej att gå ut, om hon hade fotot färdigt.
Ja, absolut, jag bara sitter och tittar lite, sa hon. Stranden gjorde sig bra i hennes bakgrund där hon satt och letade motiv, ljus och vinklar. Den verkade njuta av att visa upp sig, av att ha henne där. Och hon verkade njuta av att vara där. Som att dom hade en tyst överenskommelse. Något privat jag kom och klampade in i.

image75


Jag fortsatte. Genom kyrkogården och in i Slottsparken. Det nya överklagade konstmuseet står där, snart färdigt antar jag. Det är snyggt. Det ger karaktär och slottsparken blir mer levande, åtminstone vintertid, då allt i övrigt mest är dött. Folket, åtminstone en fraktion, fick säga sitt. Och det bidde ingen skillnad, den här gången.

image76



I övrigt, söndag. Helgens låt har varit Ramsby-Hederos, du min vän.
Lyssna här.

Trash

4 347 000 000 kg.
Hur mycket är det egentligen.
Jag menar, tusen kilo är rätt mycket. Tusen gånger tusen kilo är också rätt mycket, typ en miljon kilo. Försöker tänka mig en hög med en miljon kilo. Och sedan 4000 högar av det. Och lite till.
Hur som helst så är det vikten av den mängd avfall vi slänger i Sverige. Varje år.
Mycket råvaror blir det.

2008 rullar ut mattan


Inäkningen och sedan introt. I morgon börjar första versen.
Första repet på nya året. Tre nya låtar. Inspelning till sommaren, och Bodog.
3 februari är det Sverigefinal i Bodog Battle. 10 band spelar. Ett band går vidare direkt (till Köpenhamn). Och ytterligare ett genom omröstning på nätet, där alla kan rösta. Vi har fått biljetter att sälja och kommer det mycket folk kommer det att betydelse för möjligheterna till vidareavancemang. 90 kronor om man köpar av oss och hundranågongtin om man köper vid dörren.

Vi hoppas på att kunna ordna med transport upp till Stockholm från Kalmar på söndagmorgonen, och sedan hem till Kalmar på natten. Tänk va kul om det kunde komma lite folk!!


hits