Rosa björn

Lönehelg, vilket ju alltid får folk att krypa ur sina hålor och snabbt göra av med sina surt förvärvade slantar för att lite till leva upp till sina föreställningar om sig själva. Jag iaktog det hela bakom skafferiets panoramfönster. Kassarna va överfulla och jag insåg snart att folk inte tittade på mig, utan speglade sig i fönsterglaset.

Vid midnatt meddelar juryn vilka som går vidare till final i the BREAK. Det kan bli vi! Spelning på kåren igår gav en del svar.  En rätt rörig tillställning. Det hela urartade i ett "skumparty". Märklig företeelse. Underlättar för folk att få utlopp för sin vilja att ta på varandra.

Ska nu ladda upp med 6 km löpning. Ska försöka att tänka på ingenting. Jag ska alltså inte fundera på vad jag ska göra på Valborg, hur det kommer att gå ikväll eller om jag kommer att bli erbjuden en tjänst i veckan och va jag i så fall kommer att säga. Det är vad jag inte ska tänka på... Fast om man säger "tänk inte på en rosa björn", vad tänker man på då..
D


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits