missade liten katastrof

Översvämning i Eksjö. Typiskt att jag är här i Kalmar, när jag kunde vara i stugan, mitt i en liten naturkatastrof. Både Gudrun och Per svepte förbi det gamla huset och lämnade spår.

Det kommer mer regn inatt har jag hört..

Undrar hur dom har det på jobbet, om de har mycket med översvämningarna? I Jönköping har tydligen krisberedskapsorganisationen dragits igång, vad jag kunde förstå på nyheterna. Vattnet kommer ju ner hit förr eller senare.



Föreberedelserna inför sommarfesten har börjat. Så här såg det ut
förra året (scrolla ned en bit..). Som vanligt betalar nästan ingen i tid. Som vanligt vet vi inte hur många det blir. 140 hot dogs? räcker det? Vi får se. Förhoppningsvis kan vi säga "som vanligt blev det kul" på söndag. Må fullmånen stå oss bi.



På tal om söndag. Spelning i Timmernabben. Bara att försöka tagga igång.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits