Willy G, levande och dött.

image69

Jag tror att den här boken handlar om vad som är levande och vad som är dött. Och gränsen där emellan, i den mån det överhuvud taget finns en gräns. Mina tankar fortsätter: Man borde kunna hävda att enkaliumatom är död när den är en del av tex det småländska urberget. Men  är den levande när den är en byggsten i något organ i min kropp? Levande och dött. Saker hör ihop.

Om sådant tror jag att den här boken handlar. Det är en abstrakt jäkel. Man måste liksom brottas lite med den. Men vad som slår an direkt är rytmen. Man vaggas in i den, och sedan är det liksom lite klurigt att ta sig ut, vad den än nu må handla om. Den handlar troligtvis om en hel massa saker. Som de ju ofta gör, dikter. Annars skulle det ju inte vara stor mening i att förmedla det hela som dikter. Eller?

Och Willy G lever ju på sitt sätt trots att han är död.

Snart dags att börja rådda inför kvällens spelning på Söderport. Först Desario. Sedan vi. Kul.

Kommentarer:
Postat av: bernur

Jag dyrkar den här boken, den som betydde mest av allt för mig när jag var ett litet barn - - -

Postat av: fb

Hur kändes spelningen? Hoppas det var kul!

2007-06-05 @ 10:21:55
Postat av: David

Det gick bra och va kul. Bra ljud, allt fungerade.
http://www.myspace.com/tonesofhomespace

2007-06-05 @ 12:33:09

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits