Flyga Drake

Som alla andra för tillfället läser jag boken Flyga Drake.
Jag hade förhoppningar på den här romanen. Den har legat länge vid min säng och legat till sig. Äntligen var det dags. Men efter 20 sidor har han presenterat karaktärerna och jag har bara blivit irriterad. De är så förbaskat övertydliga och polariserade. Överläget kontra underläget. Den rikaste av rika och den fattigaste av fattiga. Den vackra mot den fula. Offret och skurken. Den avgudade och den avgudande.

Och när jag igår inleder kapitel tre med
 
"Enligt legenden gick min far en gång i närkamp med en svartbjörn i Baluchistan med bara händerna. Om den historien hade handlat om någon annan skulle den ha avfärdats som laf, den typiska afghanska benägenheten att överdriva som sorgligt nog är nästintill en nationalsjuka."

så förstår jag precis vad han menar.

Men Jag har bestämt mig. Jag ger den 50 sidor. Har Hosseini inte fått med mig på vagnen då lägger jag ned.

Kommentarer:
Postat av: Husing

Typisk, kd-politik:( vi disukuterade oxå detta och min brorsdotter skrev genast ett argt mail till honom:)

2008-04-11 @ 19:51:54
Postat av: Husing

Svårt med kommentarer, hihi. Ang boken så känner jag varken för den el filmen. Blir det review på I´m reading tro?

2008-04-11 @ 19:55:44
Postat av: David

Hej Husing! Passerat 50 och inte slutat, så säkert en review. Den här mannen känns extrem, till och med för att vara kd:are. Eller så nickas det tyst i takt runt om i bibelbältets välinredda trävillor.

2008-04-12 @ 11:13:18

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits