jordnötssmör

Jag har fastnat i ett jordnötssmörätande.
Man kan förtära det på så många sätt. Man kan stoppa det i mat. 
Det var förrästen så det började. Ett recept med jordnötssmör i. 3 msk. Det skulle tydligen vara en afrikansk gryta. Men jag vet inte, käkar dom jordnötssmör i Afrika? Ja, inte vet jag. Hur som helst så stod det ju sedan en hel burk 350 g brunt krämigt jordnötssmör i mitt kylskåp. Man tar det på knäckebröd. Ett rejäl klick på kniven och ett tjockt lager på mackan, men inte mer än att det blir lite kvara att slicka av från kniven. Man kan ha det på vörtbröd och rågbröd, rån och digistive. Före maten, efter maten och med fördel som en paus mitt i maten.
Eller så kan man bara avbryta det man gör, vad man än gör, öppna kylen och smeta hela pekfingret fullt och slicka i sig sörjan av malda jordnötter, vegetabilisk olja, dextrose, härdat vegetabiliskt fett och salt. Inte ett ända E. Är 640 kcal per 100 gram mycket förresten?



Rep ikväll. Och för första gången inte bara vackert väder, utan dessutom behagligt ljummet. På repet grodde ett antal idéer. Knoppar som kan komma att slå ut :)



Och jag kan ju säga tack p förhand, om någon skulle vilja gratulera på min födelsedag.

Kommentarer:
Postat av: Elakis

Fan.. nu blev jag sugen på jordnötssmör. Speciellt den där goda sorten från Skippy. mums, typ


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits