det där med journalister

- Vi har spelat skiten ur allt motstånd, konstaterar David Liderfelt glatt.

Detta skrev 
östran igår (halvvägs ned..). Var visserligen lite mosig i huvudet, men jag inget minne av att jag sagt detta. Att jag ens sagt något dylikt. Och jag minns inte att jag var särskilt glad heller för den delen.. Men det passade väl in nån slags historia.

Kanske var det den stöddigheten som förväntades. Kanske gav jag intryck att tycka att vi spelat skiten ur allt motstånd. Kanske tyckte han bara lite illa om mig, och med makten som en journalists penna har gjorde mig lite subtilt osympatisk. Grinade han inte lite illa när jag berättade att jag var länsstyrelsebyråkrat?



Mullret från stormen tilltar och snart kommer blötsnön. Tagit fram kängor och långkallingar inför en fältdag med skogsstyrelsen i morgon. Grönklädda tjänstemän i kepsar, (jag gissar nog inte vilt om jag gissar att antalet kvinnor på denna exkursion är noll), ska diskutera rensning av diken. Det är nog svårt att inse om man inte är inne i det där med diken, men det är ett ganska hett ämne. Kan bli intressant på något sätt. Som det alltid blir är när människor vill dra åt sina egna håll.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits