Promenad

Jag var på väg ut på piren vid slottet. Hon satt i sanden, hon fotograferade. Jag frågade om det är okej att gå ut, om hon hade fotot färdigt.
Ja, absolut, jag bara sitter och tittar lite, sa hon. Stranden gjorde sig bra i hennes bakgrund där hon satt och letade motiv, ljus och vinklar. Den verkade njuta av att visa upp sig, av att ha henne där. Och hon verkade njuta av att vara där. Som att dom hade en tyst överenskommelse. Något privat jag kom och klampade in i.

image75


Jag fortsatte. Genom kyrkogården och in i Slottsparken. Det nya överklagade konstmuseet står där, snart färdigt antar jag. Det är snyggt. Det ger karaktär och slottsparken blir mer levande, åtminstone vintertid, då allt i övrigt mest är dött. Folket, åtminstone en fraktion, fick säga sitt. Och det bidde ingen skillnad, den här gången.

image76



I övrigt, söndag. Helgens låt har varit Ramsby-Hederos, du min vän.
Lyssna här.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits