grisar i säckar

Köpte grisen i säcken. Hörde Ida Sand sjunga en snutt. Och jag är på jakt efter lite skön softjazz, så jag sökte på iTunes och visst.. Meet me around midnight gick att ladda ned för 90 kr. (Hör till dom som gärna betalar för det jag nyttjar, det kan Ida vara värd). Och visst, behaglig ljudsmyckning som säkert kommer att pryda flera regniga kvällar och sköna söndagsmorgnar hos mig och säkert många andra.

**

Jag är en högsamlare. Men idag har jag begravt en stor en. Årsbesked, försäkringsbrev och alla dom där pensionspapprena som ofta förkortas med tre bokstäver i alla möjliga kombinationer och heter nåt med allmän, eller tjänste eller avtal och säkert nåt annat också från 2005 och framåt, har antingen kastats eller pärmlagts. Jag är inte sådär begåvade på papper och formaliteter vilket kanske är lite ironiskt med tanka på mitt yrkesval, och jag vetdefasen, det där med alla papper man får, vilka behöver man spara? Finns det någon lathund? Kommer jag att ha någon glädje eller nytta av deklarationspapper och årsbesked från 2001? Jaja, tänker att om jag nu har det, så vet jag ungefär var dom finns.



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits