Dragkrok

Det var som ett litet ryck i bilen, och ett dunk. Sedan ett fan också, en biltuta och en suck.

Jag provkörde min brors nya, stora, fina volvo med dragkrok. Jag körde den först framåt, när en en sådan individ med en sådan ålder i en sådan bil som borde innebära minst tredubbla försäkringspremier svängde runt ett hörn. Den körde mot mig där jag höll på att köra ut på gatan från en parkeringsplats. Jag bromsade snabbt och kontrollerat, slängde ledigt i backen och körde sedan bakåt.
Och borrade in min brors dragkrok i en stötfångaren på en seat.

Jag la mig genast på rygg och visade strupen för en ung kvinna och hennes bjäbbande mamma som inte vill sluta hugga mot min hals. Tålmodigt tog jag emot och bad om ursäkt och vi började prata försäkring och skadeanmälan och några "jaja, det kunde varit värre", hoppas det ordnar sig".



Och det var Valborg-08 då det regnade och regnade och det blev ingen cykelutflykt som tänkt, men vi hade mysigt och det var lite sorgligt när Emma och de andra satte sig i volvon och åkte hemåt.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits