Onico blir socker?

Jag visste det! Jag har märkt det och berättat för vänner att det är konstigt med de där nikotinfria snusarna, onico. Man blir ju beroende av dem. Och då säger alla att äsch, vadå, det är ju bara vanan eller inbillning, men jag har sagt, njae, jag tror att det är nåt, det är nåt med majsfibrerna, man får en lite kick. Det är inte som de andra nikotinfria. Det kanske blir socker har jag spånat. Och nu kom larmen från tandläkarna om onicoanvändarnas svampaktigt mjuka, bruna, kariesangripna tänder.
Socker.
Majsfibrer är inget annat än stärkelse. Som, kan man tänka sig, snabbt bryts ned till socker som direkt pepprar belöningssystemet och dessutom gör tandtrollen feta och glada.
Och det var svårt att sluta med dem. Inte som nikotin, med veckor av plågor. Det är en dags stålsättning och sen inget mer.
Ska bli intressant att se, för det lär väl komma rapporter.



I morgon, spelning på Kåren.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits