Igelkottplågarna

Djurplågare som ung, kriminell som vuxen. Det är tydligen ett mönster. Barometern tog åter upp historien med igelkottplågarna.

Minns inte att jag gillade att plåga djur när jag var ung. Men så är jag inte direkt kriminell. Däremot brukade mamma benämna mina yviga rörelsemönster som att jag hade väderkvarnsarmar. De har orsakat mycket skäll, oavsiktligheten till trots.

På Ottenby fågelstation hade personalen tagit hand om två koltrastungar. Kanske var det 1992. De hoppade omkring på golvet. Kanske var det samma syndrom, väderkvarnssyndromet, som orsakade att en av ungarna hamnade under min stövel. Hur som helst blev det skäll. Och hur som helst var det oavsiktligt.

Blir jag kriminell, mamma, lovar jag att det inte är med flit.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits