Västerås-derby

UPP OCH NICKA SOCKERDRICKA
KUKEN BALLEN AROSVALLEN
V S K

rungade det på Swedbank park när grönvitt fick sin första hörna i Derbyt mot Syrianska Kerburan. Jag hade nästa glömt bort att den fanns, den ramsan. Samma gamla visor och, tror jag, samma gamla fans. Och det dröjde inte länge förrän

HIMLEN ÄR GRÖNVIT
SYRIANSKA DE TITTAR SIG VILSET OMKRING
NÄR HIMLEN ÄR GRÖNVIT

Och när 3 - 0 målet satt efter jag vet inte hur många matcher utan seger och jag vet inte hur få mål på hur många matcher så var klacken förlöst VI ÄLSKAR GRÖNVITT åh åh åh VSK.

Och när jag satt på hojen bort mot Blåsboskolan hör jag jublet och inser att VSK satt 5 - 0 precis innan slutsignalen. Och nu är det uppsnack till matchen Barcelona - Sporting..

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits