Balans

Slår på Babel och där sitter Östergren, Claes. Fick tag på en gammal begagnat pocket med klassikern Gentlemen. Jag började läsa den. I somras. Jag låg ute på gräsmattor i bar överkropp och läste. Nu kommer jag hem, tar av mig mössa, handskar och långkallingar, käkar och lita andra vardagsgrejer, och läser.
Men fortfarande har jag 150 sidor kvar.

Ska den aldrig ta slut.

Annars en sorg det där, att det är så svårt att ta sig tid att läsa. Hjärnan är fullproppad med input om miljökvalitetsnormer, uppföljningsindikatorer och dagvattenmodelleringar. Det är stopp. Inget kommer in, inget kommer ut. Hur ska man nå den där balansen mellan försörjning, kreativitet och upprätthållande av någon slags minimal fysisk fitness?


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits