Slav, tjänare eller riddare.

Ytterligare en dag som allmänhetens slav, statens tjänare, demokratins riddare eller kittet mellan stat och enskild.

Kalla det vad du vill. Känner mig lite klämd ibland. Som tjänsteman på en länsstyrelse har man rättigheter och skyldigheter. Lagar styr hur staten ska förvaltas.

Ett annat rättesnöre: Att hela tiden sköta sitt jobb på ett sätt som gör att en journalist, hur mycket fantasi denne än har, inte ska kunna få någon anledning att prångla ut en säljande rubrik. Journalister blir liksom lite knäsvaga av tanken att få förlöjliga en länsstyrelsetjänsteman (mmm, eller ja vissa, i alla fall, och det räcker).

Har dessutom en inre kritiskt röst som strävar efter att hänga ut mig själv. Den är väl troligtvis ännu mer energikrävande att tillfredsställa.

Med tanke på detta kan man fundera på den senaste
kommentaren jag fått. Hmm filtrera eller godkänna? Skulle någon kunna använda detta mot mig? Vad skulle landshövdingen säga? Skulle det kunna påverka min trovärdighet när kommer till att ta beslut om sådant som rör andra människors liv?

Jag chansar och låter det stå kvar! Kanske någon vänlig själ kan svara på den första delen av kommentaren.

EMMA!
Välkommen till världen.
Konstigt att Emma helt plötsligt är världens vackraste namn, bara för att det är namnet på min brors dotter.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits